fredag 8 juni 2012

En gång gich jag på buddhistisk meditation här i Williamsburg. Notera EN GÅNG.
Enivej.
Vår vägledare för meditationen var en Buddhistisk munk, och han berättade intressanta saker som att pengar och saker är värdelösa, att vi ändå kommer att dö och att den enda sanna glädjen finns i att meditera samt lära ut den buddhistiska filosofin åt sina medmänniskor. Jag tyckte det lät jävligt bra och var på extra pepp humör eftersom jag just köpt nya skor.
Enivej.
Man skall inte sträva efter pengar eller saker eller framgång eller annat som ger en tillfällig glädje. Leende satt jag och nickade, medan jag tänkte på Domino's pizza vi skulle beställa senare på kvällen.

EN annan dag går jag ut med Freddy. Vem stiger inte ut ur sin snitziga MERCEDES med en lite MACBOOK i handen och RAY-BANS PÅ HUVUDET om inte lilla mister  Buddhamunk. JA! MEN PRECIIIIS.

Välkommen till USA.

1 kommentar: