tisdag 24 mars 2009

jag gillar lunch

Nu ska jag börja gå till skolan. Klockan är 11:04. Och jag skall gå för att äta lunch. Inte studera. Hähä.
Det bästa med skolan är skolluncherna. När jag, någon enstaka gång, masar mej till skolan till den tid då vi verkligen börjar, sitter jag bara och väntar på att det skall bli lunch. Först, runt klockan tie, är det kaffepaus. Endel kan inte hålla sig. Dom köper en semla redan då. För kaffepausen är som en försmak av lunch. Och oftast har man inte ätit frukost. Men tricket är att skita i hungern, sörpla på sitt kaffe och invänta riktiga lunchen.

För då jävlar.

Ris och potatis och sås och kött hur mycket man vill och sallad och bröd. BRÖD. Det har kommit brödrestriktioner, bara två bitar per man. Men DET skiter man i. Nybakat bröd. Hur mycket som helst.
Himmelriket.

Om 49 minuter smäller det. Lunch! Nu kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar