tisdag 22 februari 2011

keks


HEJ ALLA BARN!
Nu är det spåttlov. Man ska spåtta och vara friskus. Eller ta tag i gammalt skolarbete. Eller göra färdigt kommande skolarbete i förväg.


NOOOOOOOOOOOOOOOOOT!


Man skall inte göra ett jävla skit! Och det är jag i alla fall bra på.

Mannen bakade kex igår. Nog för att det va Betty Crocker färdigmix från ståkkan, men ändå. Dom blev lite lustiga. Men det smaka i alla fall kex.

Min farmor från Jakobstad säger förresten tjeeeeks. ALtså in kex utan tjeeeeeks. Och så säger hon Servietter så att ie hörs. ALltså int särvettär. Utan nimenomaan servIEtter.
Skumt.



3 kommentarer:

  1. hur säger hon bibliotek? biblotek eller biblIotek? très important.

    jag träffade förresten freddy the hund på julen. han är galen!

    SvaraRadera
  2. ääh. vafför kommer min kåmentar inga med?

    för jag undrar så hårt om din farmor säger biblotek eller bibliotek med två i!

    SvaraRadera
  3. Hej ändy-pändy!
    Väntan nu. VÄnta. Jag är inte säker. Jag är faktiskt osäker. OCh då har hon jobbat som bibiliotekarie hela sitt liv. Och jag vet inte hur hon uttalar bibliotek. SKANDAAAL.
    JAg skall fråga.
    Ja. Freddy är galen. Se bara på hans matte.

    SvaraRadera