fredag 11 mars 2011

Jag har en kompis.
K heter hon,
eller hon heter inte K men jag kallar henne K i bloggen för hennes namn börjar på K men man får inte hänga ut människor till höger och vänster så man skall enligt bloggkutym bara skriva första bokstaven i förnamnet och så är det meningen att dom som vet vem det är skall veta vem det är.
Ungefär.

Hursomhelst så fyllde hon år. Och jag glömde bort att gratulera. Hon har liksom världens enklaste födelsedagsdatum för mej att komma ihåg, dessutom, Jag fyller år 3.9 och hon 9.3.
Men jag glömde. Och det är så jävla dåligt att glömma sånt.
Jag glömmer ALLTID allas födelsedagar. För jag har aldrig koll på vilket datum det är. FAST det står på facebook Idag fyllerr den och den år, så kommer jag inte ihåg.
Jag blir fortfarande glatt överraskad när människor kommer ihåg mej, jag är liksom inte värd det.
EN sommar för många år sen, när min syrra var på besök (hon bor i Sverige) gick vi på stan en hel dag, käkade klass, gick till bibban, roliga butiker, bläddrade i LP:N. Sen sa hon "jag tycker det är så töntigt att människor ska göra så stor grej av att fylla år. Typ idag är det min födelsedag, och INGEN har sagt grattis".
Det var ju skitpinsamt och jobbigt, FÖR MIG. Hon tyckte det var ganska okej att ingen kommit ihåg henne.

Så jag tror att det är viktigare för omvärlden att få VISA att dom kommer ihåg, och att få säga grattis, än det är för personen som fyller år.
Hoppas jag...



Förlåt K, och grattis i efterskott. Vi prövar igen nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar