lördag 4 februari 2012

sverige under bron



I förrgår va vi på Sweden under the bridge, som ordnades av svenska ambassaden. Borde ju ha kunnat förutspå att de skulle vara smockat med svenskar där. HiPsTerS och annat löst folk med krulligt hår och mustasch och skägg och en och annan svajig blondin. Vi var bara glada att vi kom in. Fast vi var hemligt utsända spioner från Finland.

Vi stod i ett blåsigt DUMBO och köade en halvtimme, hade man vetat lösenordet skulle man ha gått och viskat det i vaktens öra och smitit förbi kön. Jag var bombsäker på att det var "KÖTTBULLAR" men jag vågade inte testa. I kön träffade vi hmmm...Noah kanske han hette, hans tyske arbetskompis Michael och en trevlig korean-kanadensare som hette Kevin. Michael tyckte att tyskland skall ta över ekonomin för Spanien och Italien och Frankrike, ja alla "fucked up countries with fucked up economies who just keep on fucking up their economy even more". Jag stod och såg ut som jag lyssnade. Sen skrattade jag lite när han undrade varför tyskar anses arroganta. Sen skrattade jag lite mera när han (helt på egen hand) kom fram till att det var för att alla är avundsjuka på Tyskland som (zhe oonli cantri int zhe...wöörld!) inte har fuck up allting och som är överlägset bästa landet (i världen!!). Hohoho.

Sen skojade han om hur han varje dag försöker gasa ihjäl sin arbetskompis Noah (han är jude) men den jäveln vägrar dö. Det kan man ju tycka var lite roligt.
Älskar när tyskar skojar om WW2.

Sen stod vi i barkön, betalade 18 dollar för en mojito och lyssnade på överförfriskade swedun som tyckte det var roligt att han kallat en kompis kompis för hora i kön. Hohohohoho.

Det spelades musik också. Klappa i händerna dansa stelt ha tajtajeans och mustasch-musik.
Alldeles ypperlig kväll!


Bandet dårå. (bildbevis att jag faktiskt var där).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar