torsdag 15 april 2010

GOA BABY!

Idag gick jag till jobbet. Jag var 5 timmar försenad, för det var skönt att sova. Men det är inte poängen.
Jag satt och surfade och kom på att jag skulle kolla vad det kostade att flyga till Goa. Sen chattade jag med L på gmail chatten och sa att han skulle säga till sin chef att han sticker till Goa för ett par dar. Ok sa han. Så vi kom hem och bokade biljetter. Jag hade tänkt åka någongång nästa vecka. L ville åka NU! Så 4:30 på morgonen går planet. Uh lala. Snabba tag. Äntligen skall jag bli mera lik en köttbulle, genom att anta rätt färg och inte enbart formen. Formen har vi redan. Det har all domino's pizza och cadbury choklad tagit hand om.

Han börjar bli lite indier, han där L. Han skriker åt tiggarbarnen och knuffar undar dem med riktig finess. Ser ut att ha gjort det hela sitt liv. Han rör på huvudet som en kobraorm, precis som indier gör när dom nickar. Han ryter åt rickshawchaufförerna och straffar dom genom att ge dom mindre betalt ifall dom försöker luras.
Min indiske man L.

GOAGOAGOA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar