måndag 12 april 2010

South Bombay

Oh javlar. Sodra Mumbai ar bara TOO GOOD som dom sku saga har i Indien. Det ar Sa Javla Fint. Man tror att man har kommit till Rom eller nagot men sen ar allt lite konstigare och indiskare men alla hus i kolonialstil och med skruttiga fasader och alla stora pampiga byggnader och hangande trad och fiilisen. Jessjessjess DAR sku ja kunna bo! Inte i svettiga fororten Oshiwara dar jag nu bor!


Mumbai ar faktiskt en av dom vackraste stader jag besokt.

Det var Sa kul, en grej som hande. Jag och L var vid Gateway of India, nar en liten tjockis med glasogon tog tag i Lucas och sa sir, can I have a photo with you. L ba oooh...okejj o sa tog tjockisens morsa bild och han skutta lyckligt ivag. Konstigt tyckte vi. Vi gick vidare, beundrade gatewayen lite och plotsligt kommer det fram en till typ som vill ha bild med L. Okej. Sen kommer det en till, han vill ha oss bada med pa bild. Och efter det kommer hans kompis, och sen hans kompis...och sen nagon annan. Vi baa ooh,..okej, tacktack nu mast vi ga. Sa gar vi vidare, sa kommer det en sandarn som tar betalt av turister for att ta fotografier och printar ut dom medan man vantar och rycker oss i armen och sager att "handar vill ta bild med er" okej sager vi, ochsa borjar det igen..manniskor kommer, satter armen runt oss, vi ler, nya typer kommer hela tiden, flickor tar bild med L, pojkar tar bild med mig och fotografen make the best business of sitt life och ar overlycklig. Till slut star det ett gang pa sakert 50 manniskor runt omkring oss och tittar och vantar pa sin tur. Sen e ja ba L...ska vi borja ga vidar nu..
Sen fick det racka. Men kul att va superstar for a day. VI va liksom dom dar indiska turisternas storsta turistattraktion. Battre an gateway of india, heehehe. Sa nu har en massa indier bilder pa mig o sig sjalva hemma i bokhyllan. Kanske.

Forstas glomde vi sjalva kameran hemma sa vi maste aka tillbaka till south nagongang. Vi var och gick pa ett galet stalle, det ar ett militaromrade, ett eget lite samhalle dar alla som har nagot med indiska armen bor. Sa dar gick alla armywives och militargubbar hemma pa permission. Fint var det.

Forhoppningsvis kommer vi att aka tillbaka och ta bilder. Jaha. Nu e jag pa jobbet. Har ar ingen annan. Hmm. Har jag manne missat nagot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar