måndag 1 februari 2010

födelsedag

Idag hade lillasysteri födelsedag. Ojnejojnejojenj. Hon blir 15! Ojnejojnejojnej. Det är i den åldern man skall börja rÖka och dricka och förlora oskulder hit och dit. Yäk säger jag bara!
När jag var 15 tog min storasysteri med mej på bar första gången. Jag fick låna hennes leg. Hon var 21. Vi var på Åland. Min kusin skulle konfirmera sig. Kvällen innan gick vi ti Arken. Oh vilket ljuvligt ställe, och lika stor diversitet som dess bibliga namne. Där fanns alla möjliga sorter; gorillor, apor, elefanter, myrslokar och kåtbockar.

Nästa dag gick jag till kyrkan och fy SAATTTAN vilken krabbis jag hade. Men jag kunde hålla mig tills vi kom till mottagningen efteråt. Där fick sedan magsafterna flöda i smyg på toan och ingen jävel märkte. I was born to do this, visste jag då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar