lördag 28 februari 2009

äggost

Idag har varit en exceptionellt fin dag,vilket behövdes efter två dagars blötsnöbajs.

Det är egentligen strängt mot min natur, men idag steg jag upp klockan 10 och gick på spinning klockan 11. Jag tänkte att jag behövde chockera mej själv litegrann. Och det gjorde inte ont i svanskotan, varken chockerandet eller spinningen. Nåjå, svettig och fittig konstaterade jag att jävligt mycket anorektiker huserar på detta gym. De trampar på spinningcykeln, slår sej fram på crosstrainern med något vilt i blicken men annars alldeles kolugna medan musklerna spasmar i deras spaghettiarmar. Och dom svettas inte! Endel får kanske små rosor på kinderna, sådär som förr i tiden när man hade tuberkolos. Dom ser ut att ha tuberkolos! Man har lust att gå fram och fråga "ursäkta, är det smittsamt?".

Nåjå. En trevlig sak är att jag har äkta äggost från saluhallen i mitt kylskåp. Vet ni vad äggost är? Har ni äggost i era kylskåp? Nähähä skulle inte tro det, i era kylskåp finns bara ketchup och saarioinens mikropizzor och pesto. Tacka vet jag äggost. Det ni. Och äggost är inte gott. Äggost är så jävla gott Det är godare än gott.

MUMS, Pröva äggost. Idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar