lördag 28 februari 2009

hund


Jag vill ha en hund. Den skall se ut så här:
Och så skall den heta Skalman. Eller Alvar. Eller Plutten. Eller Bajskorven. Nå nä det var ett skämt. Victoria kanske? Eller Carl-Philip. Eller Brad. Efter Brad Pitt. Eller Urban, efter min storasysters förra chef. Sjukt soft namn. Bra med lite etymologi för namnet också, som future akward silence saver.


Jag tycker det är helt jävla idiotiskt att döpa hundar efter kön. Vad gör det för jävla skillnad ifall en tjejhund heter Peter. Helt som den skulle fatta. Men de äckligaste hundnamnen är såna som Ylva eller Mira eller Doggen. Helt på riktigt, det finns dom som kallar sin hund för Doggen. Det låter som en manlig porrfilmsstjärna. Eller en misslyckad rappare från Sverige med invandrarbakgrund. Och Ylva, då börjar jag tänka på en lössläppt hippie i 50-årsåldern som går runt naken. Uj.


Jag hade en gång en hund, samma ras som den på bilden (Cavalier King Charles). Det var världens sötaste hund. men jag kan inte skaffa en som ser likadan ut. Det skulle bli så weird. Jag skulle antagligen döpa den till samma sak och bara bli helt freaked out när den inte betedde sig som min gamla hund. För hundar beter sig olika. Dom har personligheter.



En död hund när den levde.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar