tisdag 10 februari 2009

Ett stort skämt

Häromdagen stötte jag på ett mycket roligt skämt, nämligen;
Jag hade lust på nachos med guacamole. Så jag gick till min närbutik och hittade en burk med grönt innehåll, på vilken det stod "Guacamole". Hurra tänkte jag och gick hem glad och nöjd med "guacamolen" i högsta hugg. Men det VAR INTE guacamole! Rainbow, märket som hittat på detta lilla lustiga skämt, ville bara driva med mej och alla andra guacamoletörstande individer.
Egentligen borde det ha stått "sura uppstötningar" på burken. Då just uppskattade jag inte skämtet. Jag kunde inte se det roliga för min verklighetsbild var fördunklad på grund av mitt guacamole-begär. Idag tycker jag det är riktigt lustigt.

Vad kul det där, att kalla sura uppstötningar för guacamole. Riktigt kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar