tisdag 10 februari 2009

Siddu Barra

Jaha. Siddu barra. Nu har ja också en sån härn. Blågg.
På Åland säger man siddu barra. Där säger man också nåsså då. Och iss inga nåjsa. Hähähä. När jag hör det börjar jag fnissa. Det låter så fjantigt.
Åj nej åj nej, innan ni slänger er på tangentbordet och säger att ja ska hålla käften för jag bor i Åbo å de e faktiskt Finlands rövhål och alla åbobor saknar kultur och individualitet o blablabla så kan jag berätta för er, gott folk, att jag är TILL HÄLFTEN ÅLÄNNING. Ergo; jag får fittas med ålänningar hur mycket jag vill för jag är typ nästan ålänning. Och nuförtiden är pappa också ålänning SÅ HÄÄ HÄÄ. Nåsså då.
Och det fina med det hela är att pappa från början är från österbotten. Så jag får fittas med österbottningar också. Och där finns material till fitterier kan jag lova. Jag är nog lyckligt lottad.

Det finns ett undantag. Pargasbor. Där e de bara att fittas för fulla muggar. Gud hjälpe dom.

Peace.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar