torsdag 25 mars 2010

bildör

nu ska jag ladda upp lite bilder från min dag. Dessa är pinfärska, tagna idag.



så här ser vägen till mitt jobb ut. Ibland. gropigt och skumpigt och trångt med rickshaw.




Men det finns i alla fall fina spriteskyltar.







för att inte tala om trendiga hårsalonger. Vem vill inte klippa sig här?




det finns gubbar med små små butiker som säljer små små påsar med små små kex och små små chips. Oftast är det en enda gegga för det har stått i solen. Men man kan låtsas att chipsen är nyfriterade då de är varma och dryper av fett, eftersom de börjat svettas i hettan.Nam.


Har man tur får man se söta hundvalpar. Har man ännu mer tur slipper man se dom på nära håll, då märker man inte hur smutsiga och äckliga dom är. Och ouppfostrade.

hönor i bur ingår också i den mumbaiska faunan.



ah jo, så här ser lunchen ut jag äter på Ls studio varje dag. En massa grejs i olika stålbyttor och varje dag smakar det likadant.






de va de. Nu ska jag sova lite innan L kommer hem och vi går och äter middag. Egentligen har jag ett gym 100 m bort från var jag bor men på riktigt, ORKA!
god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar