torsdag 25 mars 2010

hundgalen

Efter idag klassas jag nog som sinnessjuk bland mina medarbetare. Igår såg jag världens sötaste yorkie ute och gå här helt brevid mitt hem. Den Var Så SÖT! och jag blir världens fjimppelifjomppigaste människa när jag ser en söt hund. Speciellt nu när min Freddy saknad är så stor.
Gubben som var ute och gick med yorkien var dock inte så pratsam. Så jag fick inte veta var dom bodde.

Idag var jag på en on site visit med en typ från jobbet. Min designbyrå håller på att renovera och decorate en våning här i Samartha Aangan. Våningen är på 24:e våningen och i vinge 2 (jag bor i vinge 3)
När vi var färdiga med tittandet bestämde jag mig för att fråga vakterna ifall det bor någon med en liten voffsing där (en vild chansning). Dom började klia sig i huvudet och min arbetskompis fick vara tolk medan hon tittade på mig som om jag var dum i huvvet eftersom jag ville träffa en jävla hund. Här fick jag lära mig att valp är pillu på hindi. Så mysigt.
Enivej. Efter mycket om och men och sneda blickar på mig och en massa "are you serious? This is crazy" ringde vakterna upp till 25:e våningen och frågade ifall jag fick komma och hälsa på. Och det fick jag!
Lilla Princi och jag blev bästisar och mamman i huset blev helt förvånad för han kom och hoppade i min famn och pussade mig och ville bara leka med mig, fast han brukar BITA främlingar annars (bra att dom uppfostrar sina hundar här..). Hon satt och tittade på mig i disbelief medan jag och Princi lekte och verkade lite irriterad över att han inte ville bita mej, hehe. Men hon ville inte låta mig gå ut med honom "he won't go with you, he doesn't go with strangers". Joojoo säkert. Han sku ha följt me mig hem anytime. Tyvärr måste jag retirera ganska snabbt för konversationen var lite stel med mamman i huset, eftersom hon inte kunde engelska så bra och antagligen undrade varför i helvete en västerländsk brud med systemkameran i högsta hugg ringer på hennes dörr för att leka med hennes hund.
Weirdo. Men nu e jag i alla fall glad.
Hurra!

sonen i huset tyckte inte om Princi. Jag tror han var avundsjuk på all uppmärksamhet den fick.
Princi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar