fredag 12 mars 2010

kejsarens nya kläder

Jahapp! Hej på er alla! Idag var jag en stygg flicka och skolkade från jobbet Nämen seriöst, igår klockan typ 01:00 gick en propp här hemma så elektriciteten försvann, ingen fläkt, inga lampor. Det var ungefär 45 grader varmt i vårt sovrum. Schööönt. På morgonen var jag trött utav bara helvete och helt förstörd efter att ha måsta sova i en ångbastu (dessutom blir lukten av avföring och urin som kommer utifrån helt överväldigande då luften inte cirkulerar över huvudtaget), så vi åkte till sjukhuset jag och L för att kolla upp mina mosquito bites. Jag fick antihistaminer utskrivna, troligtvis är det bara en allergisk reaktion. skönt att ha det fixat.

Efter det var L en duktig pojke och åkte på jobb medan jag, bortskämd och lat liten snorunge som jag är, åkte till OBEROI MALL jippikajjee. Där åt jag igen subway (det har tydligen blivit min mall tradition) och gick i butiker.
Jag hittade indiska Elle med lady GAGA på omslaget, måste ha.
Sen shoppade jag förstås helt mämningslöst under devisen "det är så billigt i Indien" men då bara pissar jag mig själv i ögat eftersom det på mallarna är ungefär lika dyrt som i vilken europeisk butik som helst. JAJA jag tröstar mig med att jag bara är i Indien.....ibland......och att jag kan använda allt på sommaren i Finland! seli seli.
Okej så nu kommer bilder på allt jag handlat (i klädväg alltså..). Visa int åt mamma, hon sku vrida nacken av mig.


Jeez. Här har vi då en helt vanlig kurta. Bra att ha. Casual värre. Ursäkta sen att jag ser helt sprängd ut på alla bilder men det är liksom så man ser ut efter en dag med smuts svett och damm, avgaser bajslukt, skumpiga rickshawturer 35 grader och annat jävligt.
Den här klänningen och kurtan som är under den (med ruffles på sidorna och guldprickar) kommer från mitt nya favoritmärke Ritu Kumar. jävvligt fina kläder. tyvärr är det dyrt. Men dom här var på rea! Great success!
ohhohohohoho så köpte vi denna lilla läckerbit antagligen till fittigt överpris eftersom den kom från ett australiensiskt märke, new look. Men tjoho vad fin. Halsbandet kom från ett indiskt märke som heter Kazo. Fin min Malin. Zexxyh.Toppen också från new look. Det ser ut som spyor på bilden men den är ganska rolig när man ser den live. Guldtrådar och konstig färgkombinationer och hejsan svejsan. Nenne kommer att tycka att den är asful :) Byxorna är från indiska Biba, alla går med såna under sina långa kurtan men jag tycker att jag ser ut som en gräshoppa i dom och det är ju alltid kul, så dom måste jag naturligtvis ha. ja, nu har jag biktat mina synder. Känns mycket bättre. Snälla säg nu någon att det var vettiga inköp. Att jag har fixat en ny sommargarderob. SKitbra?? Va?? Någon?!?!

4 kommentarer:

  1. Inget mindre än skitbra;) New look e awesome!

    SvaraRadera
  2. haha, varför skall det alltid drabba mig som har det eljest så besvärligt..... allt va fint förutom d du sa ja sku tycka va fult, o d oxå bara för att ja e så satans bra på att lyda dj!

    SvaraRadera
  3. hahah du ser ut som en riktig indie. nästan:) men den där nästsista kläderna e sååååååå fina. köp en kopia ti mej också. fast ja sku inte passa i det. de e bara du o victoria som sku gör de....

    SvaraRadera