torsdag 11 mars 2010

mumbai report.

ja, just det. jag har inte berattat vad allt jag har gjort har annu.

Forra eckoslutet var chiiill, vi rymde tidigt fran jobbet, L och jag och akte ivag till Juhu beach. Det var jattefint, men man kan tyvarr inte simma i havet, det ar sa fororenat. Dit hamnar alla farliga kemikalier, bajs, kiss, spyor, sopor, matrester, och rester av allt annat ni bara kan tanka er. Sa ja, uj. Men det ar en fin strand att ga pa. Barnen spelar cricket och det sitter pojkar och flickor i varje horn och pussas. Det var hemskt trevligt, anda tills vi kom till ett stalle var det borjade lukta bajs. Da sag vi att det fanns en bajsrand pa stranden, liksom dit vattnet spolat upp all kakka. Och vi var barfota. Och jag fick typ kraakattack och hyperventilerade och halvskrek vi vander om, NU! Ujj. Sa dom skoter bara om en del av stranden, plockar upp skrap o sant.
Sen ar det en massa betjanter som ar ute och gar med stora hundar och dom bara bajsar dar i sanden, det ser ut som en massa hastbajs overallt. Bajs ar sa ackligt. Ujujuj.

Pa sondagen, som ar enda lediga dagen, vaknade vi sent och akte till the Marriott hotel i Juhu for att ata deras sunday brunch. Det. Var. Helt. Otroligt. Jag har aldrig sett nagot liknande. Kockar som stod och lagade pizza, scrambled eggs och bacon, asiatiska wokkar, seafood, allt pa bestallning for att man skulle fa det sa fresh som mojligt. Samt 20 olika sorters indiska curryn och grytor, 10 olika brodsorter, ett helt bord fullt med palagg och sallad, en massa olika indiska frukostgrejer, efterratsbord med 20 sorters kakor och bakelser, chokopudding, frukt, stora ror fyllda med olika godissorter 8 sorters glass, chokladkaka, mascarpone kram, jordgubbs- och vanlig gradde. Alltsa det har var en liten del av all mat som fanns. Sjukt masa mat Man kunde inte ens smaka pa halften. Jag gick runt och tittade pa all mat i en kvart innan jag borjade ta. Det ar ett femstjarnigt hotell och man kan spot en massa stjarnor dar. Synd bara att jag inte vet nagot om indiska stjarnor overhuvudtaget. Enivej, jag tog en kokis och L en ice tea och dom kostade 9 dollar styck. Sa vad hela kalaset kostade vill jag inte ens tanka pa. Men det var som att komma in i en Willy Wonka varld, och helt totalt vart det!

Sedan akte vi till Bandra och shoppade lite tidningar. Indiska vogue kostar 100 rupees, vilket ar 1,60 euro!! hoHOHoho! O den ar bra! Jag kopte en Kurta (alltsa en indisk tunika). Nar jag kom till jobbet med den pa mandag borjade alla ropa oooohhh, she is wearing Indian ooohooho hahaahohoaheihaehrh. Nice. Hihihihihihi.
Dom har lite konstig sense of humor har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar